Egyedül marad...jogilag. Egy nagy cég megbízott "szakértőjével" beszélgettem, aki tanácsot kért a biztonsági adatlapokkal kapcsolatban. A szokásos alapeset állt fenn: A termék bejelentésköteles volt az OKBI felé, hiánypótlásra várt, és a "szakértőnek" fogalma sem volt, hogy mit kellene javítani, vagy hogy mi hiányzik az adatlapból. 

Amikor belenéztem az egyik adatlapokba láttam, hogy a gyártó, aki a magyar biztonsági adatlapokat biztosította maga is hibázott, rosszul adta meg az egyik összetevő harmonizált osztályzását a 3. szakaszban. Kis hibának tűnik, csak egy kis elütésnek. Simán orvosolható. Csak kikeressük a 1272/2008/EK rendeletből a jó besorolásokat és beírjuk a biztonsági adatlapba. (Persze erről szólni kell a biztonsági adatlap szállítójának.) Haladtam tovább a lektorálásssal és megütötte a szemem a szóban forgó összetevő koncetrációja. Ajaj, baj van. Nem elég az összetevő helyes osztályzását beírni, a szóban forgó anyag koncentrációja olyan magas volt a termékben, hogy az befolyásolta volna a termék besorolását is. Megnéztem a 2-es szakaszt (veszély azonosítása), de észtrevételemmel nem volt összhangban. Ebben az esetben nincs mese, szólni kell a biztonsági adatlap szállítójának (általában a gyártónak vagy importőrnek), hogy hibát véltünk felfedezni, ellentmonsásos a biztonsági adatlap. Ilyen esetekben a gyártó a hibát vagy kijavítja, vagy megmagyarázzák a dolgot. 

Ezt tanácsoltam hát az előttem ülő "szakértőnek" is, mire ő legyintett és átírta a termék osztályzását, mondván jó lesz így, a gyártóval való kommunikáció amúgy is nagyon nehézkes.

Ezen tett láttán magamban a hajam téptem (nem akartam elhinni, hogy egy "szakértővel" van dolgom), és elkezdtem a gyártó mellett szónokolni. A gyártó, és csakis a gyártó tudhatja, hogy mi van a termékében, aminek tudatában össze is állította a biztonsági adatlapot. A gyártó vállalja az összes jogi felelősséget a termékkel kapcsolatban. Csak azért, mert ellentmondást véltünk felfedezni a biztonsági adatlapban, nem írhatjuk át azt önkényesen. Kommunikálni kell a gyártóval. Abban a pillantaban, hogy lényegi változtatást végzünk a biztonsági adatlapon, a gyártó tudta nélkül, a jogi felelősség ránk ruházódik át

Tanulság? Jól gondoljuk meg, hogy kire bízzuk az adatlapjaink elkészítését és bejelentését, mert egy ÁNTSZ ellenőrzésnál nem mindegy, hogy magunk vagyunk, vagy a gyártó is mellettünk tud állni. Sőt egy kommunikatív gyártó választása is okos döntés lehet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://btadoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr995620698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása